2012. január 5.

Válaszvers Tucatnak

 Eljött az idő!

Megírtam a válasz verset! Csak haloványan merem megjegyezni előtte, hogy sorai száma is épp egy tucat! Nincsenek véletlenek!

 Tucat incselkedése

Tűzhelyeden a gáz nagy lánggal ég,
S a fedő alatt forr, lobog az illúzió.
De ha jó acélból készült a fazék,
Falát nem repeszti meg a fúzió.

Lassú tűzön nem ég meg az étel,
A tapasztalt, öreg kukta tudja jól,
Ezért hát sosem siet az ebéddel,
De féltő gonddal a tűz fölé hajol.

A láng felett forró étel nem káprázat:
Fehérjék vegykonyháján lobban az.
Édes illata felszáll, betölti a házat,
S az éhezőtől messze száll a panasz...

De már elpihentek kicsik és nagyok,
Hisz hajnalórán nem főzni, aludni jó.
Neked most én is csak ennyit hagyok,
Maradok még csetlő-botló, idétlen illúzió. :)

  Válaszverset írtam neki is. Ez az adok-kapok játék a versekkel nagyon tetszik! :)

 

Játék ebéd előtt


Játszol-e még velem?

Ujjad köré tekersz,

Felhők közé dobsz,

Kedveskedsz nekem.

 

Gőzölögve várhat

Raguleves a tálban

Kanál, kés az asztalon

S az illat is szállhat

 

Csak egy kicsit várok rád

Míg megszólal a harang

Rögtön felém szaladsz,

Hisz én vagyok a déli báb!

 Remélem e tucatnyi sortól jobban leszel és a láz helyett más ráz majd! (máris pirulok, bár nem láz miatt)

1 megjegyzés:

  1. Jól néz ki az a raguleves a tányérban. Ha gyakran vendégelsz meg ilyesmivel, akkor szívesen játszom veled ebéd előtt és után, meg talán közben is. :D
    Versre most nem futja az erőmből, mert még mindig csak rövidke időkre tudom elhagyni a vackomat. De úgy tűnik, megmaradok, s így ne is reménykedj abban, hogy tucatmentes lesz a blogod! :)

    Ja, és a mosogatás elől a világ végére is kész vagyok elszökni, hacsak nem teszed valahogy izgalmas részévé a játéknak. :D Azért az nem könnyű feladat, mert még a legszínesebb, legizgalmasabb játékok közül is kiszúrom a mosogatószivacsot, meg minden egyéb kínzóeszközt. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...