2012. december 24.

Mit gondolnak a gyerekek a karácsonyról?

 Sajnos nincs még sok erőm saját kútfőből írogatni, ezért most egy érdekeset ideschmittelek. Már elkezdtem egy poszt írni, de sajnos még annyira alacsony %-on működöm, hogy félbe kellett hagynom és egy laza görcsölés és hasfogás után le kellett dőlnöm... :P
 De ez aranyos és érdekes cikk, amit kár lenne elfelejeteni... Másolok és beillesztek :)

A szeretet ünnepéről mindenkinek megvan a maga véleménye, de a gyerekek a maguk őszinteségével, derűjével és bájával az igazi szupersztárok: kevés olyan ember akad, akit nem fakasztanak nevetésre. Pedig nemcsak mosolyogni-, de tanulnivaló is akad szavaikban: észrevétlen megfigyeléseik során sokszor pontosan leszűrik a lényeget, és tükröt tartanak a szülők elé.
Zsolti, 4 éves: "A szeretet az, amikor ha kiesik a matchboxom kereke, az apukám nem kiabál velem, hanem visszaszereli."
Antal, 6 éves: "Szerintem az a szeretet, hogy ha a felnőttek megígérnek valamit, akkor azt betartják. Még akkor is, ha csúszik az út."
Verus, 6 éves: "Ma az anya nagyon megijedt, mert magas volt a nagypapa vérnyomása. Felszökött az égig a vére, azt mondták... szerintem az ijedés a szeretet."
Réka, 5 éves: "A múltkor beleestem a medencébe. Rúgkapáltam, mert nem tudok még jól úszni. A tesóm is utánam esett, direkt, hogy segítsen. A papa halászott ki mindkettőnket. És aztán csak ölelt minket és úgy dörömbölt a szíve, majdnem kiugrott a vizes öltönyéből."
Rozi, 5 éves: "Az anyukám minden vasárnap süt piskótát. Néha epreset, és én segíthetek tejszínhabozni. Szeretetből."
A szeretet után a másik legfontosabb dolog a karácsonyt övező csodavilág, melyben még iskoláskorban is jó elmerülni. Nem is csoda, hogy erről is sokat gondolkodnak a csemeték:

Miért nevezik a karácsonyt a szeretet ünnepének?
Zoli, 7 éves: "Amikor közeleg a szent karácsony, jobb szívünk lesz, és segítenünk kell azokat, akik nálunk rosszabbul állnak: az öregeket, a szegény gyerekeket és azokat a szerencsétleneket, akik a kukában laknak."
Bori, 7 éves: "Nekem a karácsony az apró kis elkészült ajándékokat jelenti, amiket már hetekkel azelőtt kitalálok, tervezgetek, és amíg elkészülnek, sok-sok odafigyelés és szeretet szorul beléjük."

Szerinted hogyan készülnek mások a karácsonyra?
Lili, 8 éves: "Mikor jön a karácsony, ahelyett, hogy Jézus születésnapjára gondolnának, a világon mindenki más azzal van elfoglalva, hogy mit egyen, mit igyon, és mivel durrogasson."
Csilla, 6 éves: "A karácsonyban szerintem az a legtisztességesebb, hogy nincs iskola."
Panni, 5 éves: "Karácsony estéjén minálunk több minden volt az asztalon, mint egy étteremben! Minálunk karácsonykor egy étteremnél is többet eszünk!"

Végezetül: miért is tartunk karácsonyi ünnepeket?
Csabi, 5 éves: "Hogy sok ajándékot kapjak."
Ellie, 9 éves: "Nem vagyok igazán keresztény, de hiszek az egyszarvúakban."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...