2013. január 1.

Gyermekgyilkos

 Raven azt írta nekem, hogy jó lenne, ha aktivizálnám magam. Mivel most két görnyedős-fájásos etap között éppen ráérek, megosztanék egy-két dolgot, ami mostanában történt körülöttem.

 Először egy olyan dologról írnék, ami felett nehezen tértem napirendre. 

 Egy barátnőm mesélte pár hete, hogy mi történt vele. 1 évvel ezelőtt a pasijával romantikáztak a Mátrában. Együtt ebédeltek egy étteremben, ahol egy nagyon kellemes kinézetű felszolgáló dolgozott. A nőt a pasija otthagyta az asztalnál, amíg kiment a mosdóba. A felszolgáló ekkor oda lépett az asztalhoz és a nő elé tolt egy szalvétát, amin rajta volt a telefonszáma. Nem szólt semmit, csak mosolygott. A nőnek tetszett ugyan ez a romantikus túlzás, de nem akart ettől az embertől semmit, ettől függetlenül mégis valami megmagyarázhatatlan ok folytán felírta a telefonszámát a szalvétára és visszaadta a felszolgálónak. Telefonszám-csere megtörtént, a felszolgáló tette a dolgát tovább, mintha mi sem történt volna :) Barátnőm a szalvétát  az első adandó alkalommal eldobta hazafelé menet.
 Ez így eddig csak egy kis habos történet, pici fűszerrel. De...
Eltelt egy év. A romantikus pár a hétköznapok gondjai miatt elég feszkósak, amikor megcsörren barátnőm telefonja. A felszolgáló hívta őt a hegyekből! Barátnőm csak nézett ki az arcából, hogy most ez most mi is vele?! A felszolgáló csupa szépeket mondott neki, hogy mennyire megfogta őt már akkor és hogy reméli nem volt nagyon tolakodó, és hogy reméli, hogy nem zavar most össze semmit nála, de mivel ő már szabad, ezért arra gondolt, hogy felhívná azt a nőt, aki neki akkor annyira megtetszett...
Mivel barátnőm rossz passzban volt párjával, ezért beleegyezett egy találkozóba a felszolgálóval. Találkozás után 2 órával már egymásba szerettek! Le is feküdtek egymással.



 Legközelebb, amikor beszélgettem barátnőmmel, elmesélte ezt az esetet, amitől a szemöldököm egészen a lapockámig hátra csúszott. Azt mondta neki, hogy két dolog jutott az eszembe:
1 - NOOOORMÁLIS VAGY?!?  Hát a saját lányodat mire tanítottad?
2 - Hivatalosan is egy RIBI vagy!
+1 Védekeztetek ugye?
 Arra gondoltam, hogy a harmadik kérdésem, teljesen felesleges, hiszen egy 40 éves nővel perlekedtem. De, sajnos nem. Nem védekezett, mivel ahogy számolta, nincs peteérése, ezért eszébe sem jutott... Megkérdeztem, hogy biztosan jól számolta-e ki a napokat? Erre megkérdezte, hogy hányadika van. Megmondtam. Erre egy kicsit lefagyott a mosolya. Elszámolta.

 Döntéshelyzetbe került. Mit tehet egy nő, akinek most épp zuhanórepülésben van a kapcsolata a párjával, 40 évesen beleszeretett egy pasiba, de úgy mint a fruskák és van egy 18 éves lánya?
Javasoltam, hogy pánik helyett, először is vegyen egy tesztet. Vett, pozitív lett. Pánikolt. Beszélt a mátrai felszolgálóval a kialakult helyzetről, aki besírt a telefonba, mert a volt felesége meddő volt és most ez így neki felér egy csodával! Ekkor még csak 4 hete ismerték egymást, de az emberke kész volt elvenni barátnőmet... Ő persze kétségbe volt esve, hogy mi legyen. Racionálisan tudta, hogy amit tett az nem volt korrekt, viszont benne motoszkált az is, hogy hátha ebben a pasiban találta meg az igazit?  Ismét tanácsot kért tőlem. Én igyekeztem lekockázni neki a helyzetet, s a végén arra jutottam, hogy én ezt a babát nem tartanám meg, amíg le nem tisztul körülötte minden. Nem tartotta meg a babát.

 Hasonló helyzet játszódott le egy volt munkatársnőmmel is. A helyzetet nézve, sajnos ott is ez volt a legjobb ötlet a körülményeket tekintve.

 Egy hónappal később barátnőm ismét elmesélte, hogy volt már sokadszor a Mátrában... Persze, megint olyan volt, mint egy idióta tini. Ekkor még belefért a 72 órás tabletta, hogy ne legyen "gond".

 Két hónap alatt három babától vettem el közvetve az életet. Illetve javasoltam, hogy ne szülessenek meg. Tudom, hogy nem az én döntésem volt, de mégis megviselt, hogy ki kellett mondanom, csak hogy a mérleg nyelve valamerre elmozduljon a döntés kényszere miatt. Lehet, sőt, biztos hogy ez is rásegített arra, hogy a fekélyem kiújuljon karácsonyra.

 Kérek mindenkit, hogy tettei előtt pörgesse végig a lehetséges következményeket és legyen erős, ha kell nemet tudjon mondani! Én, már voltam úgy, hogy nem voltam elég erős és hetekig csináltam magamnak a programot azzal, hogy normális élet helyett a saját idegeimet cincáltam.

 Bár, egy mondás szerint minden tettet azért viszünk véghez, hogy olyan emberekké váljunk, akik lenni szeretnénk. Ha nem feltétlenül muszáj, akkor ne legyen a fő célunk az, hogy kollektíve hülyék legyünk!

8 megjegyzés:

  1. Kedves KisPocok!

    Tapasztalatból (és magamba nézve) mondom, hogy az emberek általában, amikor tanácsot kérnek,legbelül már tudjáka a választ, csak megerősítére várnak. Így a döntés súlya is kisebbnek tűnik számukra. Szóval, ne érezd magad felelősnek a meg nem született gyermekek miatt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ismeretlen!

      Talán nem is azért érzem/éreztem magam sz@rul, mert - és ebben bízom a legjobban - megerősítettem egy elhatározott döntést, hanem azért, mert én, aki imádom a gyerekeket, ilyen tanácsot kellett, hogy adjak.
      A végső döntés egyszer sem volt az enyém, de mégis bennem élnek a szavak, amikor kimondtam, hogy ne tartsa meg a babát egyik csaj sem. Ez borzasztó és ellenkezik mindennel, ami én vagyok! De adott szituációban ezt kellett mondanom, mert ezt tartottam akkor reálisan "jó" választási lehetőségnek.

      A nőkkel csak a baj van! Csoda, hogy meleg vagyok? :)

      Törlés
  2. Szerintem ne hibáztasd magad!
    Te csak tanácsoltad, dönteni ő döntött!
    De a felszolgálómókus mit szólt ahhoz, hogy a nő elvetette a gyereket?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A felszolgáló mókus egy hétig csak sírt. Ez lett volna az első és eddig egyetlen gyereke. Ráadásul egy olyan nőtől, akibe első látásra beleszeretett és várni kellett rá egy évet.
      Szóval eléggé nehezen viselte. De felfogta, hogy miért történtek így a dolgok. A szerelem azóta is megmaradt...

      Törlés
  3. A teszteknek van egy tulajdonságuk: nem arra vannak kihegyezve, hogy megkülönböztessék a negatívot a pozitívtól, hanem arra, hogy egy pozitív se legyen negatív. A negatívnak nem feltétlenül kell negatívnak lennie. A kb. 30%-os hiba 3-5 %-re csökkenhet, ha teszt közben látjuk a másik arcát (is).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tehát ezzel arra utalsz, hogy orvos nélkül nem állítható 100%-osan valakiről meg, hogy terhes?
      De végülis ez ebben a formában érthető, hogy így van kialakítva a teszt...

      Törlés
  4. És ha nem is akart sosem gyereket? S ha már mégis valahogy szoba került, azonnal meg is próbálta elvetetni. Pl. bár talán hihetetlen, de még olyat is magára vállalt, amit soha nem tenne meg, s azért mert úgy gondolta talán a másiknak így könnyebb lesz a helyzete, vagy mert nyílvánvaló volt a teszt (?), vagy blogban lehet a másikat "bosszantani" (?). Ha valaki nem teljesen egyenes úton járna elég buta lenne, ha elárulná, ő kicsoda... második esetben nem említene dézsávüt, nem kérdezné az elsőt kit is ismer, ismerik egymást azok ők ketten? Amikor bár engedte a másik, mégis ő nem kezdeményezett további levelezést... Bár kétségtelen ezt másképp is értelmezhetjük. De talán elgondoltató, hogy se előtte, se utána nem csinált ilyesmit, s egész életében csak egy embert engedett igazán közel magához. Bár kétségtelen tud nagyon közvetlen lenni, ha barátot sejt, remél (s most nem partnert értek!)... Ismerek embereket, akik önzetlenül is szeretnének segíteni a másokon, bár ez a mai világban ritka, s gondolhatunk mögé sok mindent. De akad. És az is lehet nagyon rosszul teszik, félreérthető, más módon kellene. Egyszerűen csak azért, mert eszébe se jut, hogy a másik félreérti...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hűű, ez így nagyon sűrűre sikeredett!
      Gyorsan lekockázom magamnak...

      Barátnőm gyermeket tényleg nem akart. Több dolog miatt is: az ő kora (41 év), a lánya és az új jövevény közötti korkülönbség miatt, és ami a legfontosabb: pár hetes ismeretség után senki ne legyen terhes! Még akkor is korai, ha ez egy végtelen és teljes szerelemmé fog elfajulni!
      Ezek alapján meg lehet őt érteni, hogy megerősítésre, vagy elbizonytalanításra vágyott a baba kérdésben.

      A blogom egyébként nem általános bosszantásra készült, vagy polgárt szeretnék pukkasztani vele... Egyszerűen, csak a velem kapcsolatos dolgaimat osztom meg. Első körben magam miatt, hogy ne felejtsem el a gondolataimat idővel. Hogy lássam adott esetben pl. a lelki fejlődésemet előre, vagy hátra.
      Ha ezt még más érdekesnek, szórakoztatónak, elgondolkodtatónak tartja, az külön öröm. Ilyen prózai okai vannak a blog létrejöttének. Olvasókat bosszantani nem áll szándékomban.

      Azt nem tudom, hogy barátnőmnek mennyi pasija volt, mennyi ideig. A múltja nem is nagyon érdekelt ilyen szinten. A múlttal nem tudok mit kezdeni. Az, hogy ennyire megbízik bennem és nem az irodában lévő csajokkal beszéli ezt meg, az viszont számomra hízelgő! :) Barátjának tekint és én is barátomnak tekintem. Emiatt vetette fel aggodalmait nekem.

      A nők időnként pont a lényeget nem látják ebben a kérdésben, mert a szívük elnyomja az ész szavait.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...