2012. január 15.

Copy - Paste

 Azt gondoltam, hogy a plágium ügyre még ma estig kielégítő választ fog adni maga az érintett. Egyelőre mélyen hallgat és reményeim szerint az ujjait tördeli idegességében kedvenc foteljében ülve a Normafánál lévő, 13 hektáros területen fekvő "lakásában"1. Pál úr nem nyilatkozik, nem tajtékzik a dühtől és nem fenyegetődzik perrel sem. Érdekes és nem megszokott fordulat ez a magyaroknál. A legtöbb esetben egy hétig tartó hisztirohamot kellett végignéznünk a tv-ben, végighallgatnunk a rádióban már akkor is, ha egy képviselőnk megjegyezte a másikról, hogy nem az öltönynek megfelelő zoknit húzott a lábára. Ő pedig nem nyilatkozik. az is lehet, hogy még nem is tud a kirobbant botrányról vele kapcsolatban. Lehet egy reggel kiment levegőzni a köztársasági elnökünk a 13 hektárjára és értelmi szintjét elnézve el tudom képzelni róla, hogy eltévedt a fák között és azóta is egyre csak bolyong. Mellékesen kell csak megjegyezni, hogy állítólag nem is tudtuk volna, hogy oda költözött teljes titokban a Béla Király utcába, ha hasonló agyi kvalitásokkal megáldott lánya fel nem teszi egy közösségi portálra az új "kecó"-ról készült képeket2.

 Pál úr helyett a KEH (Köztársasági Elnök Hivatala) reagálta le a plágium-gyanút, úgy hogy azt a leghatározottabban visszautasítják3. Ha egem ért volna ilyen súlyos vád, én valószínűleg előbb minden fórumon hírül adtam volna, hogy bizony tévednek és legalább helyreigazítást kérek, mert ... És itt jött volna a hitelt érdemlő magyarázat. Első kézből.

 Hát, sajnos ez nem történt meg! Nem ült le egy (ne adj Isten, több!) újságíróval beszélgetni a mi Pálunk, hogy ez az ügy abszurdum és egyáltalán, minden okoskodó és rosszindulatú betűhuszár vegyen vissza az arcából, mert különben agyon üti őket a szekrényében porosodó helyesírási szabályzatokkal! Arcátlan népség!

 Csak bolyong szegény az erdőben és próbál kiutat találni. Mi pedig rágódhatunk azon, hogy egy ekkora blama után lesz-e akkora szerencsénk, hogy emiatt nem fog zuhanni a forint értéke. A megítélése az országnak így is eléggé tragikus! Nem kellene tetézni ilyen és hasonló botrányokkal! Ezzel nem azt akarom sugallni, hogy kussolni kellene ezekről, csak európai módon, felelősséget vállalva tetteinkért elő kellene állni Pál úrnak és meg kellene mondania a tutit ha fáj, ha nem. Ha rágalom az egész, akkor pedig pláne elő kellene bújnia a sötét rengetegből!

 Pál úr! Ha mindezek a hírek igazak, amit írnak a doktori disszertációjáról, akkor szerintem a következőket kellene tennie. Az országtól kellene először is elnézést kérnie, majd le kellene mondania a tisztségéről. Ezután egy platós IFA-ra felcuccolni a saját(!) holmikat és az 5 nagy értékű ingatlan4 közül az egyikbe be kellene vonulni és remete módon tovább élni az életet.

 Igazából én nem rajongok a politikáért és igyekszem nem belefolyni a politikával foglalkozó hírekbe, beszélgetésekbe, de itt és most már én is úgy érzem, hogy jeleznem kellett egy poszt erejéig minimum a  csalódottságomat és dühömet az üggyel kapcsolatban. Személyesen is érintettnek érzem magam, hiszen én is írtam egy nagyon fontos dolgozatot, amit meg kellett védenem.

 A szakdolgozatomon hónapokig dolgoztam, úgy hogy mellette 4 műszakos rendben jártam dolgozni és hétvégenként pedig a főiskola székeit koptattam. A családommal gyakorlatilag levelező tagozatra kényszerültem, mert senkire és semmire nem maradt időm. Dolgozatom tárgya és az anyaggyűjtés miatt a szabadidőmben több száz km-t utaztam, hogy balta arcú hivatalnokokkal értessem meg azt, hogy kell a segítségük, különben fehér foltok maradnak a szakdolgozatomban, amiért a konzulensem minimum leveri a vesémet, aztán visszadobja az addigi anyagot. Az utazások sem voltak ingyen és az iskolára is elment kb. 1-1.2 millióm, ami miatt 4 éven át böjtöltem, mivel állandóan fizetési előlegeket kellett visszatörlesztenem a cégemnek, hogy tudjam fizetni a tandíjat, utazást, ruhát, kaját.
Emiatt is vagyok most dühös. Én és sok más sorstársam ténylegesen megküzdött a diplomájáért, címeiért, míg Pál úr a hírek szerint csak másolt (majd fordított) és beillesztett. Ez számomra egy égbekiáltó genyaság lenne egy olyan posztot ellátó embertől, mint Pál úr!

 Amíg a hírről ki nem derül, hogy egy kacsa, addig ezen a fórumon a köztársasági elnökünk nevét átkeresztelem. Az új neve, pedig mától legyen:

SchNitt Pál

Az alábbi képet pedig egy online újság egy cikkéből alakítottam át5.

 

 

Források:

1 - Hol lakik és kicsoda Schmitt Pál? http://www.mommo.hu/media/Hol_lakik_es_kicsoda_Schmitt_Pal

2 - "Dícséret a lányának, aki a netre tette fel dicsekvésként apuci villáját. Innen derült ki a költözése. Agyilag ő sem esett messze a fájától!" http://nepszava.com/2011/06/magyarorszag/scmitt-pal-uj-kuckoba-koltozott.html/comment-page-1#comment-45481

3 - A Köztársasági Elnöki Hivatal visszautasítja a plágium vádját http://www.hirado.hu/Hirek/2012/01/11/20/A_Koztarsasagi_Elnoki_Hivatal_visszautasitja_a_hvg_hu_n_megjelenteket.aspx

4 - Hol lakik és kicsoda Schmitt Pál? http://ingatlanmenedzser.hu/gazdasag/2010/6/24/20100624_schmitt_ingatlan

5 -Variációk Pálgiumra http://www.168ora.hu/velemeny/variaciok-palgiumra-89316.html

 

 A hejessírásy és a forásmegn, evezési hibókér meg, L-nézést kérlek!

3 megjegyzés:

  1. A TF-jogutód Semmelweis Egyetem rektora hétfőn felkérte a Testnevelési és Sporttudományi Kar dékánját, hogy hozzon létre tényfeltáró vizsgáló bizottságot, mely tanulmányozza Schmitt Pál kisdoktori disszertációja létrejöttének körülményeit – írja az Index.

    VálaszTörlés
  2. Jaj, jaj, KisPoczok! Mire vetemedtél! Dejszen ez egy kompakt esszé, amely felér akár egy elnöki diplomamunkával, ha kandidátusi fokozat elérésére önmagában még nem is alkalmas. :D
    Nem akarlak lehangolni, de azt hiszem, Pali bátyád comingout-jában több okból sem érdemes nagyon reménykedned.
    Meg aSZtán meglehet, nem ő az egyetlen kieSS hazánkban, aki nem éPen a legjobb heJJen van a legLYobb idÖben... ;) Lehet, hogy te sem, és nehogy megsértőGGY, mert nem akarom, hogy heJet cseréLY vele! Az ország talán jobban járna, de te nem. :D

    De most már lefexeK, mert nehéz a feLYEM. AluGGY tejis!

    Te, KisPoczok! tudod te, hogy miJen nehéz heJesIrási hibákat eLYteni szándékosan? RohaTTul keL figyelni, ha komoJan aSZt akarod, hogy sikerüLLYön, basszus! Azé' nem sömmi teJJesItmény ám oldalakon keresztül tartani a formát! Próbáld ki, ha nem hiszed! ;) :D Én feladom, nem megy tovább, LYoLYózik a szemem, elfáraTTam :D

    Ezután jobban vigyázz a te szólásodnak az ő nagy szabadságára, mert rengeteg az üres tömlöc a várban, meg a Gyorskocsi utcában is akad heJ, hej, a mi fajtánknak! A reggeli kávé állítólag borzalmas. :S ;) :D
    Szóval kiálCSuk inkább eGGYütt: éJJen a kiráJ!
    (Na, mondhatom, szépen megvédelek a beLYegyzésemmel! Bocsáss meg, ha ezzel tovább rontottam a szeméJi szabaCCSágod eséJeit! PróbáJJ kártyát becsempészni magaddal, én hozok mágneses sakkot, s majd elleszünk valahogy! :D)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...