2012. március 29.

Tucat-nyi gondolat...

... jár a fejemben. Példuál a másolás-védelemmel ellátott köztársasági elnökünk miatti dühöm, szomorúságom, értetlenségem következtében elkövetett blogbejegyzésemre reagáltakra gondolok.

Tucat idézett a kommentjében egy dalból, melynek címe: Tanulj meg fiacskám komédiázni. Be is illesztem Ajtay Andor előadásában ezt a dalt. Hátha valaki nem ismeri. A dalszövegre külön felhívom a figyelmet! (nyilván emiatt idézett a dalszövegből nagyon találóan Tucat barátom)


 Nem áll szándékomban a dalt hosszasan elemezni, de néhány sorát azért külön kiemelném, mert van hozzá és persze Snitt A.O.M.E.L.Sz.U. Pál, azaz Snitt Atomügyekhez is Okosakat Mondó Ehhez is Legjobban Szakértő Urán Pálhoz. A dalból én vegyesen hallom ám a nekünk proliknak és a neki szóló üzeneteket. 
Összeállítom a dal miatt és saját csökött agyam miatt azt a 12 (tucat) pontot, ami zavarja az ügy miatt az egészséges szürkéből szénfeketévé váló csekély agysejtjeim számát...

1 - "Szegény legény, apró legény..." kezdődik e sorokkal a dal. Ez egyértelműen ránk vonatkozik. Magyarázni sem kell. Bár kis hazánkban, a szegény szó nem csak a pénztárcánk böjtjére utal. Néha a sajnálkozásunknak is e szóval adunk hangot. 
A szegénység nem jó dolog. De attól nem lesz jobb az ország sorsa, ha ilyen vérciki ügyekről is írnak a külföldi lapok! Az jutott eszembe, hogy így is elég korrumpálható országként tartanak nyilván minket. Viktorunk pedig csinálja azt a fesztivált, amit senki sem kért tőle. Ki fog minket (az országot) komolyan venni, ha Plagi bácsi nem képes azt tenni, amit más, kisebb állami (de a plágium miatt bebukott) vezető már előtte másolandó példaként korábban megtett? Csak annyi lenne a dolga, hogy kiálljon az ország elé és azt mondja:
 Elnézést szeretnék kérni az egész országtól, mert vétettem. Átgondoltam a szituációt és arra a következtetésre juttattak - mert egyedül erre is képtelen lettem volna-, hogy lemondok a tisztségemről, mert nem lehetek úgy egy ország képviselője a nagyvilágban, hogy tudom, hogy 20 éve úgy szereztem meg a kisdoktori címemet, tarthattam meg az akkori állásomat, hogy csalást követtem el. Ez nagyon nem helyes! Ilyen erővel festőművész is lehetnék! Csak egy híres festményre ráfestek egy szép sárga napocskát és a saját hozzáadott napom miatt azt már a saját művemnek fogom tekinteni? Nem. Ez baromság kérem! Attól az még a híres festő műve lesz, csak én azt elbarmoltam. Így gondolom a dolgozatom ügyét is. Csak hozzáizzadtam 21 oldalt a két lemásolt könyvhöz, de az attól még a dolgozat nem az én gondolatom! Ezért tehát lemondok! Nem érdemli meg az ország, hogy egy olyan köztársasági elnöke legyen, aki csalt. Ráadásul a mai napig nem tudok helyesen írni sem. Így már hatványozódik is a vércikisége a posztomnak! Na, legyetek jók! Én mentem.

2 - "Mókázz, nevess, Hogy pénzt keress!" - Abban az időben, amikor még arra is plusz energiát kell szentelni, hogy a főnököd és kollégáid hülyeségeit túl tudd élni, nem kellenek még ezek a rossz hírek is! Vért kell a mindennapokban izzadni azért, hogy a munkahelye az embernek (ami fizetést és nem ösztöndíjat ad) megmaradjon! Mókázni, nevetni kell, még ha tudod, hogy hánysz is saját magadtól! Muszáj ezt tennie sok embernek, ha nem akarja, hogy kifúrják őt a helyéről, csak azért, mert más véleménye van, esetleg használja az eszét is, ami valljuk be nem sok embernek megy manapság!

3 - "Tanulj meg fiacskám komédiázni!" - A komédia már megvan. Csak az a baj, hogy a legjobb jelző a tragikomédia Pál úr és országunk esetére. Számunkra (a történéseket gusztustalannak látó emberek számára) mindez tragédia, míg külföldön röhögnek rajtunk. Röhögnek, hogy ennyire nyomi ez az ország, ahol "demokrácia" van. Ha demokrácia lenne, akkor az emberek véleménye és kérése (követelése) is számítana Viktornak és Pál úrnak is... De lehet, hogy ez is csak egy komédia? Egy színjáték és nem engednek a kulisszák mögé látni minket? Majd kiderül...

4 - "Tanulj meg kacagni, sírni, ha kell!" - Ezen már túl vagyunk.

5 - "Tanulj a rosszhoz is jó képet vágni!" - Ezt viszont nem tartom jó tanácsnak. A rossz dolgokat ki kell javítani. MAGUKTÓL, úgy tűnik nem javulnak meg a dolgok.

6 - "Magaddal törődj csak, más senkivel!" - Ehhez nem is tudom kell-e írni valamit. A legfrissebb hírek ezt a sort igazolják. Én gyermekként azt hittem, hogy azok a bácsik, akik az ORSZÁG élén állnak, azok az ORSZÁGÉRT is dolgoznak. Olyan emberek ők, akik példát adhatnak számunkra. Adnak példát eleget. Csoda, hogy itt tartunk? És ilyen formán? Ez csak költői kérdés volt. Nyilvánvaló minden.

7 - "Nem voltam én Mindig szegény, Jó anyám gonddal nevelt." - Vajon egy szülő ilyenkor mit érezhet? Tud-e hatni a szülő, a család, a rokonság egy olyan embernél, aki ilyen nagy és masszív égést szenved el? 
Én ha baromságot tettem is életem során, az első gondolatok egyike az volt, hogy majd otthon ehhez mit fognak szólni? 

8 - Egyáltalán mit gondol ŐSZINTÉN magáról? Nagyon szeretném, ha lenne olyan szuper erőm, aminek segítségével ez kiderülne számomra! Mi a francot képzelt, amikor lényegében azt nyilatkozta, hogy amit tett a dolgozattal az nem volt helytelen? Nekem a konzulensem az első ötletemet visszadobta a szakdolimmal kapcsolatban! Azt mondta, hogy hasonló címmel már mások is írnak idén dolgozatot. Nem akart emiatt gondot sem magának, sem nekem. És ez csak a címe és tartalma miatt volt! Nem is tudom mi lett volna, ha olyan részeket talál a dolgozatomban, ami ennyire kifogásolható! Valószínű néhány pofont azért kaptam volna, teljesen megérdemelten! Pedig az "csak" egy szakdolgozat!

9 - Nem hiszem el, hogy 1992-ben ne kapott volna senki a dolgozat helyes megírására és a plágiumra vonatkozóan kimerítő információt a kisdoktori címre pályázók közül. Az én időmben - igaz ez csak 4 éve volt - az összes professzor, tanár, tanársegéd és még a könyvtárosunk is százszor elmondta, hogy mi a plagizálás, és hogy milyen következményei lesznek, ha az bebizonyosodik. 

10 - Már olvastam olyan véleményt az üggyel kapcsolatban, hogy van olyan tanár, aki ezek után nem lesz hajlandó értékelni a dolgozatokat, amik a keze közé kerülnek. Vajon miért gondolja így?

11 - Vajon mikor indul el a lavina? Mikor fogják végre tisztességesen átvizsgálni az ország életét előre-hátra vivő képviselők, miniszterek, miniszterelnökök múltját, hogy ilyen esetekbe még egyszer ne fussunk bele?

12 - Vajon ki lehetett az az olvasó, aki Dél-Koreából olvasta a bejegyzésemet? Klatty a képre! Lehetséges megfejtéshez a segítség meg itten van!


Megfejtéseket és urántól dús kommenteket várok sok szeretettel!

3 megjegyzés:

  1. Jó ez a dal, még mindig jó, de, mint említettem, nem tudok teljesen azonosulni a szövegével, miként a tucatnyi pont között is találtam olyat, ami mosolygós fejcsóválásra késztetett, a farokcsóválás meg amúgy sem jellemző rám. :)
    Aszondja,
    1. pont: "(...) Nem érdemli meg az ország, hogy egy olyan köztársasági elnöke legyen, aki..."
    Pedig de: az ország pontosan azt érdemli, amit tesz magával, beleértve a vezetők (demokratikus) kiválasztását is. Hogy a (legkülönbözőbb )kisebbségek prüszkölnek? Ja, de ez meg amolyan hagyományosan magyarosch virtussal (erő, általános, maszkulin agresszió) értelmezett demokrácia: a többség akaratának mindenki behódol, ha kell, elnyomja önmagát, beleértve a legelemibb szükségletei kielégítését, az identitását..., és kussol, amíg a kormánynál a többségi akarattal kijelölt sofőr ül, elviselve azt is, hogy az esetleg részeg, drogos, vagy éppen elmeháborodott és antiszociális, vagyis a fogait hősiesen összeszorítva, csendes méltósággal zuhan a szakadékba - az arrogánsan magyar többséggel együtt. Ria! Ria...!
    Há', nem? Hogy érdemelnénk mást, mint amit/akit mi választottunk és erősítgetünk (a gyáva, sunyi hallgatásunkkal, a komédiázásunkkal, álságos, gyáva rejtőzködésünkkel)? Enyhítő körülmény: a félelem lezülleszt és jellemtelenné, gyávává és hazuggá (komédiássá) tesz bennünket, miközben bűnbakkereséssel, másokra mutogatással csillapítjuk a lassan hulla-merevvé váló lelkiismeretünket, beleőrülve a következményekbe és a hárítás eredménytelenségébe. Nem, ez sem enyhítő, ellenkezőleg: súlyosbító (nem pedig "súlyosító"!) körülmény, méghozzá bármilyen emberszabású morál értékrendje szerint... Írhatnék még egy kisdoktorira valót, méghozzá palizálás..., err..., plagizálás nélkül, de hát ez nem az én blogom, meg aztán szerintem sokan fél szavakból is..., és hát ennyi kollektív önostorozás elég is lesz talán, mielőtt a vér-hazafiak honderű nélküli bosszúja legyalogolná a blogot, huszárkard-élre hányva mindent, ami liberálisabb, mint a kínvallatás és a spanyol csizmával kikényszerített hazaszeretet...
    6. pont: "Magaddal törődj csak, más senkivel!" Ezzel semmit sem tudok kezdeni, mert, bevallom, teljesen az elveim ellen való gondolat. Magam annyira orvosi esetnek számítok (errefelé), hogy szívem szerint csak másokkal vagyok hajlandó törődni, a velem való törődés lehetőségét viszont másokra bízom. Aszondod, ez életveszélyes és infantilis baromság (errefelé)? Igen, első nekifutásból annak látszik, de az immár több (sok) évtizedes tapasztalataim alapján elmondhatom: mégsem az. Sőt! Aszondod, nálam nagyobb ökör már csak - a földi megváltó küldetését beteljesítendő, a kereszthalálra önkéntesen aspiráló - Jézus lehet? Lehet, úgy értem, nem felőlem aztán..., hanem lehetséges, hogy hozzá mérhetően orvosi eset, "nem normális" (ne feledd, azt soha senki sem döntheti el hivatalosan önmagáról! :D) vagyok. Hát aztán? Ahogy egy new yorki kölyök mondta, amikor le akartam beszélni a dohányzásról: "If Lady Gaga smoks so do I!" Oszt' jó napot! Há'! Há', nem? :D

    No, mindenesetre nagy megtiszteltetés, hogy egy külön bejegyzést szenteltél a mentális úttörők tizenkét pontjának, akik közé talán - amolyan orvosi esetként - magam is tartoznék. De azt a hibát, amit valóban szívből szeretett kis barátom, Jézus elkövetett (feláldozta az életét a felnőtt bárányokért, s lásd, mivé torzították az azóta csak sokasodó farizeusok a tette üzenetét! :@) nem szeretném lemásolni.
    Meglátjuk, hogyan végzem - a történetemet... ;)
    Mindenesetre az alapgondolatot továbbra is jónak tartom, bár talán, amint a fentiekből is látszik, kissé sajátosan értelmezem: tanulj meg komédiázni! Ne hazudozni, sunyin elrejtőzni, hanem derűvel viselni minden megpróbáltatást. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom, hogy nem vagyok jól bekötve vállon felül és fölösleges MINDEN emberben bíznom. Sokszor csalódom bennük és mégsem tudok magamból és a mások iránti bizalmamból alább adni. Bízom ebben az országban és lakóiban is. Bízom azokban is, akik vétettek, hogy rájönnek majd, milyen károkat okoztak tetteikkel.

      Utolsó gondolatod alapján, akik ismernek, akik tényleg ISMERNEK, azok tudják, hogy a legnagyobb gondok közepette is tudok nevetni és nevettetni. Ám ez az ügy teljesen kiborított. Nem akartam belefolyni a politikába, de sajnos mégis így tettem, mert egyszerűen karmoltam az egyébként is hátrányos arcomat a hírek hallatán.
      Az elején még én is elbohóckodtam és gyártottam egy vicces képet a kialakult ügyről, de ez ma már annyira elburjánzott, mint egy jól dolgozó vírus. Ha meghallom a nevét, már görcsbe ugrik a gyomrom, mert állandóan eszembe juttatja azt a néhány hónapot, amit alvás és családmegvonással töltöttem el a folyamatos, 4 műszakom után, amikor az én kis szaros szakdolgozatomat írtam!

      Volt olyan kommentező, azt hiszem az origo-n, aki azt írta, hogy ilyen erővel, akkor a Viszkist sem kellett volna elítélni, mert csak úgy cselekedett, ahogy azt általánosságban a bankrablók teszik. Ettől eltérő dolgot nem tett, tehát nem vonható felelősségre sem...

      De az élet azért szép! Holnap reggel is mosolyogva fogok ébredni, mert egy olyan országban élek, amelyet gerincesek alkotnak.

      Vagy az is csak egy álom volt?

      Törlés
  2. Nem, KisPoczok, az nem teljesen álom, gerincesek azért léteznek a valóságban is, még az emberek között is. Igaz, mostanában nehéz helyzetben vannak.
    Ébredj hát mosollyal!
    But take care: never scHmITt the fan! :D

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...