2011. november 15.

Gondolatok ...


 Gondolatok egy animációval kapcsolatban.
  Egy órával ezelőtt néztem végig Szilágyi Varga Zoltán: Koan - Túlsó part c. animációját. A film 2001-ben készült és csak négy perces. Mondanivalója viszont már egy órája foglalkoztat. 
 Lényegében új információt, felismerést nem adott ez a film az én számomra, leginkább megerősített abban, hogy ahogy gondolkodom a világról, az ebben a vonatkozásban rendben van.
 Hogy mire is gondoltam?
Arra, hogy nem kell állandóan keresnünk, kutatnunk a dolgokat magunk körül, amiről azt hisszük majd, hogy jobb lesz az életünk!
Azt veri fejünkbe a média, hogy ha vásárolunk egy modern tv-t, egy szuper kávéfőzőt, egy soktízezer forintos lábbelit (vagy kettőt, ha megvan mind a két lábunk)..., majd sokkal jobb lesz az életünk. Pedig nem. 
 Nekem most egy ronda lakáskölcsönön, decembertől (ismét) megszűnő munkahelyen, közelgő karácsony miatti erősödő stresszen (hogy miért nem tudok ajándékot vásárolni, mert nincs pénzem), a Zsenivel együtt nem lakás problematikáján kívül sok mindenem nincs.
Gondolhatnám.
De ez nem így van, mert nem a gondok fonalát erősítem kötéllé! Igyekszem pozitívan gondolkodni és nem csak a dolgok fonákját vagyok képes meglátni. Az én szemszögemből nézve így állnak a dolgaim:
  • a lakáskölcsönöm még egy darabig fix törlesztésű, tehát a frank miatt nem aggódom.
  • adtam be pályázatokat, amikből valamelyik remélem összejön! van reményem.
  • a karácsony szép lesz, még ha az ajándékaim nem is takarják majd el a fa törzsét.
  • ha meglesz a munkahelyem, akkor tudok majd ajándékokat is venni.
  • Zsenivel nem lakunk együtt. ez igaz. de végre van olyan ember, aki feltétel nélkül szeret és ha a helyzet adott lesz, akkor tárt karokkal fog várni.
 Tehát nem azt nézem, hogy hogyan is tudnék átjutni a túlsó partra, hanem örülök annak, ami ezen a parton is megtalálható! És még annyi részét nem is láttam ennek az oldalnak! Itt is vannak értékek, amik a felfedezésemre várnak!
Most ezután a hosszú eszmefuttatás után nézd meg az animációt, majd szállj magadba és gondolkozz el Te is a saját vízpartodról!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...